19 października 2021
Medycyna i zdrowie 24 września 2020

Fizyczny wysiłek fizyczny może zmniejszyć depresję

Osoby cierpiące na poważne zaburzenia depresyjne mogą uzyskać chwilową emocjonalną poprawę poprzez pracę na bieżni przez 30 minut. Aż 40 mężczyzn i kobiet zostało przebadanych przed dojściem do tego wniosku. Depresja kliniczna nie może zostać złagodzona przez jeden trening, ale może przyczynić się do nadania im emocjonalnego impulsu.

Dr John Bartholomew z Uniwersytetu Teksańskiego ujawnił, że regularne ćwiczenia mogą przyczynić się do opanowania objawów choroby. Dziennik Medicine & Science in Sports & Exercise opublikował wyniki tych badań. Kilka badań przeprowadzonych w przeszłości ujawniło, że jest więcej przypadków depresji wśród osób prowadzących siedzący tryb życia niż tych, które prowadzą aktywny fizycznie tryb życia.

W niektórych przypadkach aktywność fizyczna może nawet dawać takie same wyniki jak leki przeciwdepresyjne. Emocje takie jak złość, zmęczenie, napięcie i niepokój zostały również znacznie zmniejszone w wyniku pewnego odpoczynku, jak wynika z badania. Depresja pogłębia się zazwyczaj w wyniku izolacji i braku interakcji. Substancje chemiczne układu nerwowego, takie jak neurotrofiny mózgowe, serotonina i noradrenalina, są celowane przez wysiłek fizyczny, które są zwykle ukierunkowane przez leki przeciwdepresyjne. Jest to dowód na to, że codzienne spacery mogą również okazać się korzystne dla tych, którzy cierpią na depresję.